Holy Quran Pashto Translation [Kabuli Tafseer; M. Q. Kashaf; islamlacom.com]
(
(1 (2 (3 (4 (5 (6 (7 (8 (9
(10 (11 (12 (13 (14 (15 (16 (17 (18 (19 (1:

Give us a like, if you really like us! که ستاسو دغه پاڼه خوښيږي نو يې لطفا په يو لايک ونازوئ

(12:100) (آيت نمبر:سورة نمبر)
ورفع أبويه على العرش وخروا له سجدا وقال يا أبت هذا تأويل رؤياي من قبل قد جعلها ربي حقا وقد أحسن بي إذ أخرجني من ال

وَرَفَعَ أَبَوَيْهِ عَلَى الْعَرْشِ وَخَرُّوا لَهُ سُجَّدًا ۖ وَقَالَ يَا أَبَتِ هَٰذَا تَأْوِيلُ رُؤْيَايَ مِنْ قَبْلُ قَدْ جَعَلَهَا رَبِّي حَقًّا ۖ وَقَدْ أَحْسَنَ بِي إِذْ أَخْرَجَنِي مِنَ السِّجْنِ وَجَاءَ بِكُمْ مِنَ الْبَدْوِ مِنْ بَعْدِ أَنْ نَزَغَ الشَّيْطَانُ بَيْنِي وَبَيْنَ إِخْوَتِي ۚ إِنَّ رَبِّي لَطِيفٌ لِمَا يَشَاءُ ۚ إِنَّهُ هُوَ الْعَلِيمُ الْحَكِيمُ
له کابلي تفسير څخه پښتو ژباړه:
 اوپورته يې كړل مور،پلارخپل ( كښېينول له ځانه سره ) په تخت خپل اوپريوتل ( دغه ( ۱۱) وروڼه اووالدين ) دغه ( يوسف ته ) سجده كوونكي اوويل ( يوسف ) اى پلاره زما دا ( سجدې ) بيا ن ( تعبير) دى دهغه خوب زما ( چې ليدلى مې ؤ) پخواله دې نه ( په هلكتوب كې ) په تحقيق وګرځاوه دا خوب رب زماحق (اورښتينى)اوپه تحقيق احسان انعام يې كړى دى له ماسره كله چې راوئې ايستم زه له بنديخانې ( ياكوهي نه ) اورائى وستئ تاسې له دښتې ( صحرانه مصرته ) وروسته له هغه چې فساد جګړه غورځولې وه شيطان په منځ زما اوپه منځ دوروڼوزماكې ، بيشكه رب زماباريك تدبيروالادى لپاره دهغه چې اراده وفرمايي ،بيشكه الله همدى دى ښه عالم ( په ټولواحوالو) ښه حكمت والا( چې هركارپه تدبيراومصلحت سره كوي )
د مولوي قيام الدين کشاف پښتو ژباړه:
( ښار ته له ننوتلو وروسته ) هغه خپل مور پلار پاڅول او له ځانه سره يې پر تخت كښينول او ټول د هغه په وړاندې بې واكه په سجده ټيټ شول. يوسف (ع) وويل" پلاره ! دا زما د هغه خوب تعبير دى. چې ما مخكښې ليدلى ؤ ، زما رب هغه حقيقت وګرځوه. دهغه د ښو پيرزوينه ده چې هغه زه له زندان نه راوويستلم ، او تاسې يې له بيديا نه راوستلئ له ما سره يې يو ځاى كړئ وروسته له هغه چې شيطان زما او زما د وروڼو تر مينځ فساد اچولى ؤ.واقعيت دا دى چې زما رب په ناليدلو تدبيرونو سره خپله غوښتنه تر سره كوي، بېشكه هغه د علم او حكمت څښتن دى.
له کابلي تفسير کتاب څخه پښتو تفسير:
 تفسير : يوسف عليه السلام له خپلې خوانه دخپلووالدينوتعظيم وکړاودوى يې په خپل تخت (پلاز) کښينول ليکن څرنګه چې پاک الله جل جلاله اراده په دغه تللې وه چې ديوسف عليه السلام تعظيم به دوى کوي نوله هغه څخه ممانعت ديوسف عليه السلام له لاسه کله پوره کيدى شونودهغه وخت له دوداودستورسره سم موراوپلاراوټول وروڼه ديوسف عليه السلام په مخ کې په سجدولويدل دغه تعظيمې سجده وه چې دحافظ عمادالدين ابن کثيررحمه الله ) له ويناسره سم دادم عليه السلام له زمانې راهيسې دمسيح عليه السلام ترزمانې پورې جائزوه اويوازې محمدې شريعت هغه ناجايزه اوحرامه وبلله لکه چې ډيراحاديث پرى شهادت ورکوي بلکه حضرت شاه عبدالقادررحمه الله ) د ( ان المساجدلله الاية ) څخه ددې دحرمت اشاره استنباط کړې ده ځينومفسرينوپه دغه ځاى کې له سجدې ځنې دهغې متبادره معنى نه ده مرادکړى اوتش سرښکته کول اويوازې لږڅه ټيټيدل ترې اخلى ځنې وايي چې دغه سجده ديوسف عليه السلام لپاره نه وه بلکه ديوسف عليه السلام دعظمت اوعزت دليدلوله امله دپاک الله جل جلاله په دربارکې دشکراداکولوسجده وه نوپه دغه تقديردغه لام به سببې وي چې په وخرواله سجدا کې دى معنى ديوسف عليه السلام دلوړتيااواقتدارپه سبب دپاک الله جل جلاله په دربارکې دوى دشکرانې سجدې وکړي
تنبيه : تعظيم اوعبادت دواړه سره بيل شيان دي دغيرالله تعظيم په کلى ډول نه دى ممنوع هو ! دغيرالله عبادت جلې اوښکاره شرک دى چې دهغه اجازه دسترګې ديوه رپ په اندازه هم نشته اونه کيدى شي سجودا العبادة) يعنې په نفع ياپه ضررکې په هره درجه چې وي له الله جل جلاله څخه پرته بل څوک مستقل اومالک ګڼل او ورته سجده کول جلي شرک دى چې دهغه اجازه په هيڅ يوسماوى شريعت اوهيڅ يوموحدملت کې نه دى شوى هو .! دسجودالتعظيم يعنې پرته له پاسنې عقيدې محض دتعظيم اوتکريم په غرض سرپه سجده ايښودل په سابقه شرايعو کې جائزوو خومحمدې شريعت (على صاحبهاافضل الصلوات والتسليمات) دهغه بيخ پرى کړپه دغه موضوع حضرت شاه ولى الله په (جحة الله البالغه) کې دشرک اقساموکوم دفيق بحث چې کړى دى دهغه کتل په کاردى ( قال يابت الاية ) او وويل يوسف عليه السلام اى پلاره زماداسجدې بيان اوتعبيردى دهغه خوب زماچې ليدلى مې ؤ پخوا له دې نه په هلکتوب کې په تحقيق وګرځاوه داخوب رب زماحق رښتينې يعنې په دې کې زه هيڅ مداخله نارم څرنګه چې زمادهغه خوب دتعبيرپوره کيدل ضرورې وو، نوپاک الله جل جلاله هغه پوره کړ اوتاسې ګردوته يې دروښود (اوپه تحقيق احسان يې کړى دى له ماسره کله چې راويې ايستم زه له بنديخانې ياله کوهي نه ) ورايې وستۍ تاسې له ميرى اوصحرانه مصرته وروسته له هغه چې فسادجګره غورځولې وه شيطان په منځ زمااوپه منځ دوروڼوزماکې بېشکه رب زماباريکه تدبيروالادى لپاره دهغه چې اراده وفرمايى بېشکه دغه الله جل جلاله همدى دى ښه عالم په ټولواحوالوښه حکمت والاچې هرکارپه تدبيراومصلحت سره کوى ) دالله تعالى جل جلاله داحسابانوذکريې وکړاودوى يې دالله تعالى جل جلاله لطيف تدبيرته متوجه کړل اوويې ويل چې الله تعالى جل جلاله زه په څه لطيف ډول له بندخانې څخه وويستم چې دشيطان له لورې دزمونږ وروڼوپه منځ کې پيښه شوې وه سره له دې چې زمونږ اوستاسې هيڅ هيله اواميددبياليدلونه وبيايې هم څرنګه دليدلواوديوځاى کيدلواسباب اووسايل راغونډکړل په دغې موقع کې يوسف عليه السلام دخپلوهغومصائبوتکاليفواوربړونوهيڅ يوشکايت اوذکرونه کړچې پرې تيرشوى ووبلکه دوروڼودواقعې په لوريې هم په داسې يوه عنوان سره اشاره وکړه چې په هغې کې دهيڅ يوې ډلې تفصيراوزيادت څرگنه نه شوڅودده وروڼه دهغه له اوريدلو څخه خجل محجوب اوخړنه شي الله اکبرداسې عالې اخلاق له انبياؤعليهم السلام څخه پرته په بل کوم يوه کې پيداکيداى شي ؟
Source: {powered by: islamlacom.com}[ جُز يا پاره - و مآ ابرئ 13 ؛ سورة - يوسف 12 ؛ آيت - 100 ] (12:100)