Holy Quran Pashto Translation [Kabuli Tafseer; M. Q. Kashaf; islamlacom.com]
(
(1 (2 (3 (4 (5 (6 (7 (8 (9
(10 (11 (12 (13 (14 (15 (16 (17 (18 (19 (1:

Give us a like, if you really like us! که ستاسو دغه پاڼه خوښيږي نو يې لطفا په يو لايک ونازوئ

(17:101) (آيت نمبر:سورة نمبر)
ولقد آتينا موسى تسع آيات بينات فاسأل بني إسرائيل إذ جاءهم فقال له فرعون إني لأظنك يا موسى مسحورا

وَلَقَدْ آتَيْنَا مُوسَىٰ تِسْعَ آيَاتٍ بَيِّنَاتٍ ۖ فَاسْأَلْ بَنِي إِسْرَائِيلَ إِذْ جَاءَهُمْ فَقَالَ لَهُ فِرْعَوْنُ إِنِّي لَأَظُنُّكَ يَا مُوسَىٰ مَسْحُورًا
له کابلي تفسير څخه پښتو ژباړه:
 فرعون بيشكه زه ګومان كوم پرتااى موسى دسحركړى شوي. اوخامخاپه تحقيق وركړي دي مونږموسى ته نهه معجزې ښكاره نوپوښتنه وكړه ( اى محمده ! له علماؤ) دبني اسرائيلوڅخه كله چې راغى ( موسى ) دوى ته نووويل دغه ( موسى ) ته
د مولوي قيام الدين کشاف پښتو ژباړه:
مونږ موسىع ته نهه نښانې وركړې وې چې په ډاګه څرګنده يې ښودلې. اوس دا په خپله ته له بنى اسرائيلو نه پوښتنه وكړه چې كله هغه ورته مخامخ راغلې نو فرعون همدا ويلي وو چې : " اى موسى ، زه دا ګڼم چې پر تا هرومرو كوډې شوي دي".
له کابلي تفسير کتاب څخه پښتو تفسير:
 تفسير : يعنې همغسې چې پاک الله تعالى Y تاته اى محمده 2 پخپل فضل اورحمت سره عظيم الشان قرآن درکړى دى اونورې ډيرې مهربانۍ يې هم په تاکړي دي همداسې څه مهال چې موسى 4 بني اسرئيلوته دفرعون له ظلمو نوڅخه دنجات ورکولولپاره تشريف راوړى ؤ مونږ پخواله هغه نه ده ته ښکاره نښي اومعجزې دده دحال سره مناسب ورکړى وي که يې غواړې نودبني اسرائيلوله وهو اومنصفوعلماؤڅخه پوښتنه وکړه اوويې ګوره چې ترکومه ځايه پورې صحيح دى .
تنبيه : هغه نهه معجزې دادي يد بيضا ، عصا، سنين نقص الثمرات طوفان جرادقمل ضفادع اودم ( په ځينوتفاسيروکې دطوفان قحط اودنقص الثمرات په ځاى حجربحراورفع الطورراغلى دى ) دالاعراف دسورت په ١٦ ) رکوع کې د(فَأَرْسَلْنَا عَلَيْهِمُ الطُّوفَانَ وَالْجَرَادَ ) الايه ) په فوائدوکې مودهغه تفيصل ليکلى دى هلته دې وکوت شي دامام احمددمسنداودترمذى شريف اونوروپه يوحديث کې راغلي دي چې جهودانوزمونږ له رسول الله 2 څخه دتسع ايات په متعلق سوال وکړ ده وفرمايل : هغه احکام دادي :
شرک مه کوئ غلامه کوئ زنامه کوئ په ناحقه وينه مه تويوې جادومه کوى سودمه خورې بې ګناه مه نسى چې حاکم يې قتل کړى ! په پاک لمنوښځوتورمه لگوئ ! له جهاده مه تښتۍ ! داوونهه حکمونه چې ټول خلک ورباندې مخاطب کيداى شي لسم حکم اى يهودانو! ) په تاسې پورې مخصوص ؤچې دشنبي په ورځ له حده مه تيريږئ ! يهودانوددغوخبروپه اوريدلوزمونږ درسول الله 2 تصديق وکړ.
حافظ عمادالدين ابن کثيررحمه الله ) ليکي چې په دغه حديث کې نکارت دى چې غالبادهغه دراوي عبدالله بن سلمه له خواراغلى دى دلوى قرآن نظم اوسياق له سره دانه ايجابوي چې د(وَلَقَدْ آتَيْنَا مُوسَى تِسْعَ آيَاتٍ ) الايه ) څخه دغه نهه احکام واخيست شي دفرعون اوموسى مکالمه چې له (فقال له ) څخه وروسته نقل شوې ده دا اقتضالري چې له (ايات ) څخه هغه معجزې اونښي مرادشي چې د دلائلوپه شان فرعونيانوته ورښوول شوې وې لکه چې ) بصائر) لفظ هم له هغه سره ډيرښه لګيږي اودمکيانودتعنت اودمعجزودغوښتلوکوم ذکرچې پخواراغلى دى له هغه سره هم مناسب همداده چې دلته دفرعونيانوتعنت دکونيه آيتونوپه متعلق وروښول شي په هرحال دابن کثيررحمه الله ) خيال دادى چې يهودانود(تسع آيات ) په نسبت نه بلکه دهغولسوکلماتوپه نسبت به يې سوال کړى وي چې دتورات په مبداکې دوصاياؤ په ډول ليکل کيدى لکه چې په حديث کې همغه لس شيان بيان شوي دي دحديث راوي ته التباس اواشتباه پيداشوې ده اودعشرکلمات ) په ځاى يې (تسع آيات) ذکرکړى دى اوامکان لري چې سوال له تسع آيات ) څخه شوى وي ليکن ده به په حکيمانه اسلوب ځواب ورکړى وي ګواکي تنبيه يې کړى ده چې دنهومعجزومعلومول ستاسې په حق کې دومره مفيداومهم نه دى لکه څومره چې ددغولسواحکامويادول اوپرې عمل کول ګټوراومهم دى والله اعلم .
(فَقَالَ لَهُ فِرْعَونُ ) الايه ) نووويل فرعون موسى 4 ته بېشکه زه ګومان کوم په تااى موسى 4 دسحرکړى شوى ) يعنې په تاچاجادوکړى دى چې په هغه سره (معاذالله) ستاعقل خراب شوى دى نوځکه چټې چټې خبرې کوې په بل ځاى کې راغلي دي . (إِنَّ رَسُولَكُمُ الَّذِي أُرْسِلَ إِلَيْكُمْ لَمَجْنُونٌ ) ١٩ ) جزء دالشعرا ٢٧ ) آيت ٢ ) رکوع ګواکي له (مسحور) څخه مراد) مجنون دى اوځنې له ( مسحور) څخه ( ساحر) مراد وي والله اعلم )
Source: {powered by: islamlacom.com}[ جُز يا پاره - سبحٰن الذی 15 ؛ سورة - الإسراء 17 ؛ آيت - 101 ] (17:101)